Psycholog szkolny

PSYCHOLOG SZKOLNY     mgr Joanna Dziubek

Godziny pracy:

Poniedziałek11.50 – 15.50
w tym zajęcia TUS 13.40 – 15.20
Czwartek07.15 – 10.15
Piątek11.50 – 14.50
w tym zajęcia TUS 12.45 – 13.30

Kontakt:

  • j.sodel@pspgasawy.pl bądź przez dziennik elektroniczny Vulcan

   „ (…) naczelną wartością dla psychologa jest dobro drugiego człowieka. Celem jego działalności profesjonalnej jest niesienie pomocy innej osobie w rozwiązywaniu trudności życiowych i osiąganiu lepszej jakości życia na drodze rozwoju indywidualnych możliwości oraz ulepszaniu kontaktów międzyludzkich.” (Kodeks etyczno-zawodowy psychologa)

Praca psychologa polega przede wszystkim na udzielaniu pomocy i wsparcia wszystkim osobom, tworzącym szkolną społeczność, czyli zarówno uczniom, rodzicom oraz nauczycielom. Jednak głównym adresatem wszelkich działań psychologa w szkole jest uczeń.

Drodzy Uczniowie,  drzwi gabinetu psychologa są zawsze dla Was otwarte! Zapukajcie do nich, jeśli:

  • macie problem i nie wiecie, jak go rozwiązać, z kim porozmawiać,
  • stoicie przed trudnym wyborem, coś Was nurtuje, pojawiają się różne pytania  i wątpliwości,
  • macie złe samopoczucie, czujecie się słabi, wyczerpani, osłabienie lub coś Was dręczy, niepokoi, smuci,
  • macie problemy w rodzinie, trudną sytuację w domu, np. rozwód, wyjazd rodziców za granicę, uzależnienia, choroby,
  • macie problemy, konflikty w relacjach z innymi uczniami, rówieśnikami,
  • ktoś Wam dokucza, wyzywa, wyśmiewa, grozi,
  • macie trudności w nauce, w koncentracji,
  • pojawiają się miłość, zazdrość i inne skomplikowane uczucia, z którymi sobie trudno samemu poradzić,
  • ktoś z Waszego otoczenia ma problem i czujecie, że potrzebuje pomocy,

LUB

Po prostu chcielibyście z kimś porozmawiać, opowiedzieć o czymś, zwierzyć się,  pochwalić się, naradzić, poradzić. Bo razem jest raźniej, weselej, razem można sobie ze wszystkim poradzić!

Drodzy Rodzice!

Psycholog szkolny jest również do Waszej dyspozycji. Postaram się pomoc gdy: 

  • trzeba zdiagnozować, przedyskutować problemy i trudności dziecka, stworzyć wspólny plan działania, aby pomóc mu w problemach w szkole lub poza nią,
  • dziecko ma trudności w relacjach z innymi dziećmi, trudności adaptacyjne  i emocjonalne lub problemy z nauką,
  • pojawia się chęć „wygadania się”, wyżalenia, uzyskania porady lub wsparcia  w trudnych chwilach,
  • pojawiają się trudne uczucia w stosunku do dziecka: zniecierpliwienie, niechęć, bezradność, smutek czy złość,
  • trzeba omówić problemy wychowawcze lub nieprawidłowe postawy rodzicielskie. 

Szczera rozmowa i chęć współpracy przyczynią się do osiągnięcia wspólnego celu, jakim jest DOBRO DZIECKA I JEGO PRAWIDŁOWY ROZWÓJ!