PSYCHOLOG SZKOLNY mgr Joanna Dziubek
Godziny pracy:
Poniedziałek | 11.50 – 15.50 w tym zajęcia TUS 13.40 – 15.20 |
Czwartek | 07.15 – 10.15 |
Piątek | 11.50 – 14.50 w tym zajęcia TUS 12.45 – 13.30 |
Kontakt:
- j.sodel@pspgasawy.pl bądź przez dziennik elektroniczny Vulcan
„ (…) naczelną wartością dla psychologa jest dobro drugiego człowieka. Celem jego działalności profesjonalnej jest niesienie pomocy innej osobie w rozwiązywaniu trudności życiowych i osiąganiu lepszej jakości życia na drodze rozwoju indywidualnych możliwości oraz ulepszaniu kontaktów międzyludzkich.” (Kodeks etyczno-zawodowy psychologa)
Praca psychologa polega przede wszystkim na udzielaniu pomocy i wsparcia wszystkim osobom, tworzącym szkolną społeczność, czyli zarówno uczniom, rodzicom oraz nauczycielom. Jednak głównym adresatem wszelkich działań psychologa w szkole jest uczeń.
Drodzy Uczniowie, drzwi gabinetu psychologa są zawsze dla Was otwarte! Zapukajcie do nich, jeśli:
- macie problem i nie wiecie, jak go rozwiązać, z kim porozmawiać,
- stoicie przed trudnym wyborem, coś Was nurtuje, pojawiają się różne pytania i wątpliwości,
- macie złe samopoczucie, czujecie się słabi, wyczerpani, osłabienie lub coś Was dręczy, niepokoi, smuci,
- macie problemy w rodzinie, trudną sytuację w domu, np. rozwód, wyjazd rodziców za granicę, uzależnienia, choroby,
- macie problemy, konflikty w relacjach z innymi uczniami, rówieśnikami,
- ktoś Wam dokucza, wyzywa, wyśmiewa, grozi,
- macie trudności w nauce, w koncentracji,
- pojawiają się miłość, zazdrość i inne skomplikowane uczucia, z którymi sobie trudno samemu poradzić,
- ktoś z Waszego otoczenia ma problem i czujecie, że potrzebuje pomocy,
LUB
Po prostu chcielibyście z kimś porozmawiać, opowiedzieć o czymś, zwierzyć się, pochwalić się, naradzić, poradzić. Bo razem jest raźniej, weselej, razem można sobie ze wszystkim poradzić!
Drodzy Rodzice!
Psycholog szkolny jest również do Waszej dyspozycji. Postaram się pomoc gdy:
- trzeba zdiagnozować, przedyskutować problemy i trudności dziecka, stworzyć wspólny plan działania, aby pomóc mu w problemach w szkole lub poza nią,
- dziecko ma trudności w relacjach z innymi dziećmi, trudności adaptacyjne i emocjonalne lub problemy z nauką,
- pojawia się chęć „wygadania się”, wyżalenia, uzyskania porady lub wsparcia w trudnych chwilach,
- pojawiają się trudne uczucia w stosunku do dziecka: zniecierpliwienie, niechęć, bezradność, smutek czy złość,
- trzeba omówić problemy wychowawcze lub nieprawidłowe postawy rodzicielskie.
Szczera rozmowa i chęć współpracy przyczynią się do osiągnięcia wspólnego celu, jakim jest DOBRO DZIECKA I JEGO PRAWIDŁOWY ROZWÓJ!