Zasady organizacji zadań PSP Gąsawy Rządowe związane z czasowym ograniczeniem funkcjonowania szkoły w związku z COVID-19, w tym zasady organizacji zajęć z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość
- Na początku roku szkolnego, nie później niż do 15 września, przeprowadzane jest badanie dotyczące dostępu uczniów i nauczycieli do infrastruktury informatycznej, oprogramowania i internetu.
- Technologie informacyjno – komunikacyjne wykorzystywane przez nauczycieli
do realizacji zajęć w trybie pracy zdalnej to w Messenger, pakiet Microsoft Office, dziennik elektroniczny Vulcan. - Zasady bezpiecznego uczestnictwa uczniów w zajęciach w odniesieniu do ustalonych technologii informacyjno-komunikacyjnych są następujące:
- uczniowie otrzymują indywidualne loginy i hasła dostępu do wykorzystywanych platform,
- nie należy udostępniać danych dostępowych innym osobom,
- należy logować się przy użyciu prawdziwego imienia i nazwiska,
- nie należy utrwalać wizerunku osób uczestniczących w zajęciach,
- należy korzystać z materiałów pochodzących z bezpiecznych źródeł.
- Zasady bezpiecznego uczestnictwa nauczycieli w zajęciach w odniesieniu
do ustalonych technologii informacyjno-komunikacyjnych są następujące: - nauczyciele otrzymują indywidualne loginy i hasła dostępu do wykorzystywanych
platform, - nie należy udostępniać danych dostępowych innym osobom,
- należy korzystać z materiałów pochodzących z bezpiecznych źródeł,
- pozostałe zasady obowiązujące nauczycieli i innych pracowników zawarte są
w prawie wewnątrzszkolnym. - Uczniowie mogą korzystać m. in. z podręczników, zeszytów ćwiczeń, książek,
e-podręczników, audycji, filmów i programów edukacyjnych oraz innych materiałów poleconych i sprawdzonych przez nauczyciela. - Podczas kształcenia na odległość dopuszcza się wprowadzenie zmian w planach wynikowych z poszczególnych przedmiotów.
- Nauczyciele na bieżąco mogą zgłaszać potrzebę modyfikacji programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania, nie naruszając podstawy programowej.
- Nauczyciele i rodzice mogą na bieżąco zgłaszać potrzebę modyfikacji programu wychowawczo-profilaktycznego.
- Nauczyciele zobowiązani są do planowania tygodniowego zakresu treści nauczania
ze szczególnym uwzględnieniem: - równomiernego obciążenia uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
- zróżnicowania zajęć w każdym dniu,
- możliwości psychofizycznych uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
- łączenia przemiennie kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
- ograniczeń wynikających ze specyfiki zajęć,
- konieczności zapewnienia bezpieczeństwa wynikającego ze specyfiki realizowanych zajęć.
- Nauczyciel potwierdza uczestnictwo uczniów w zajęciach odnotowując obecność/nieobecność w dzienniku elektronicznym. Sposób i termin usprawiedliwiania nieobecności uczniów określa Statut szkoły.
- W przypadku zawieszenia zajęć stacjonarnych nauczyciele będą zobowiązani do prowadzenia konsultacji w wymiarze co najmniej 30 minut tygodniowo. W sytuacji zawieszenia zajęć w poszczególnych oddziałach decyzje o terminach konsultacji będą podejmowane na bieżąco. Informacja o formie i terminach konsultacji będzie przekazywana rodzicom za pomocą dziennika elektronicznego.
- W trakcie pracy zdalnej monitorowanie postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy
i umiejętności uczniów, w tym również informowanie uczniów lub rodziców
o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach odbywa się
z zachowaniem następujących zasad: - przestrzeganie postanowień Statutu w zakresie oceniania,
- formy monitorowania postępów uczniów i weryfikacji ich wiedzy i umiejętności dostosowuje się do specyfiki przedmiotu oraz możliwości organizacyjno-technicznych uczniów i nauczycieli,
- o zmianach w sposobie oceny osiągnięć edukacyjnych uczniów nauczyciele informują uczniów i ich rodziców za pomocą dziennika elektronicznego.
- W trakcie pracy zdalnej:
- zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej są realizowane w porozumieniu
z rodzicami uczniów, o ile organ prowadzący szkołę nie podejmie innej decyzji, - zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze są realizowane w porozumieniu z rodzicami,
- informacje o sposobie realizacji indywidualnego nauczania, indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego będą przekazywane na bieżąco,
- za koordynowanie współpracy między nauczycielami, uczniami i rodzicami odpowiadają wychowawcy klas,
- pedagog szkolny koordynuje zadania dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz pracy wychowawczo-profilaktycznej,
- dyrektor koordynuje realizację bieżących zadań szkoły.
ZASADY DODATKOWE OBOWIĄZUJĄCE OD 26.10.2020R.
- Koordynatorem nauczania zdalnego w szkole jest Dyrektor Szkoły – Marzena Sadza.
- Każdy uczeń zobowiązany jest mieć dostęp do sprzętu umożliwiającego zdalne nauczanie. Braki w sprzęcie należy zgłosić do wychowawcy klasy lub bezpośrednio do Dyrektora szkoły. Jeśli uczeń nie ma możliwości otrzymywania materiałów edukacyjnych, jego opiekun prawny informuje o tym wychowawcę, który wraz z Dyrektorem Szkoły ustala sposób przekazywania uczniowi materiałów.
- Dla tych uczniów, którzy ze względu na rodzaj niepełnosprawności lub brak możliwości realizowania zajęć z wykorzystanie metod i technik kształcenia będą zorganizowane zajęcia w szkole.
- Zajęcia są realizowane zgodnie z obowiązującym w szkole planem lekcji. Wyznacza się minimalną liczbę godzin z danego przedmiotu realizowaną jako lekcję online „na żywo”.
- Zajęcia z danego przedmiotu mogą być prowadzone w formie lekcji online „na żywo”
lub w formie zdalnej: - Lekcja online – rozmowa głosowa i video nauczyciela z uczniami wyłącznie w czasie rzeczywistym, zgodnym z planem lekcji. Podczas takich lekcji nauczyciel sprawdza obecność i odnotowuje ją w dzienniku elektronicznym. Nieobecności na takich lekcjach należy usprawiedliwiać zgodnie z przyjętymi w szkole zasadami. Czas trwania lekcji online wynosi maksymalnie 30 min. Pozostałe 15 minut przeznaczone jest na indywidualne konsultacje z uczniami.
- Lekcja zdalna – nauczyciel łączy się na parę minut z uczniami na początku lekcji, sprawdza obecność, omawia zadania, przesyła uczniom instrukcje do zadań
w podręczniku, ćwiczeniówkach lub innych źródłach; np. kartach pracy lub materiałach własnych, linki do filmów edukacyjnych itp. Kilka minut przed zakończeniem może połączyć się ponownie i sprawdzić wykonanie przez uczniów pracy. - Uczniowie powinni aktywnie uczestniczyć w lekcjach online i reagować na polecenia nauczyciela. Brak pożądanej aktywności może wpłynąć negatywnie na ocenę z danego przedmiotu.
- Obowiązkiem każdego ucznia jest stosowanie się do instrukcji podanych przez nauczyciela, dotyczących danej lekcji oraz przestrzeganie wyznaczonych terminów nadsyłania prac.
- Praca zdalna ucznia powinna być samodzielna.
- Jeśli uczeń nie może przesłać zadania na skutek sytuacji losowych, uczeń/rodzic powinien poinformować o tym fakcie nauczyciela danego przedmiotu. W innym wypadku za brak zadania uczeń może otrzymać ocenę niedostateczną.
- Nauczyciel może ustalić dodatkowy termin komunikowania się z uczniami; nie może on kolidować z innymi lekcjami. Zarówno uczeń, jak i nauczyciel mogą umieszczać posty o dowolnej porze, ale ich czytanie i odpowiadanie na nie w tym samym momencie nie jest wymagane.
- Jeśli w ciągu tygodnia uczeń nie odczyta wiadomości i nie będzie uczestniczył w zajęciach z danego przedmiotu, nauczyciel jest zobowiązany powiadomić o tym fakcie wychowawcę.
- Ocenianie odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w Statucie Szkoły oraz przedmiotowych zasadach oceniania.
- Rodzice wspierają dzieci w nauce tak, aby wysiłki szkoły skierowane na osiągnięcie celów nauczania i wychowania w kształceniu na odległość przyniosły zamierzone efekty oraz na bieżąco informują wychowawcę o sprawach mogących mieć wpływ na naukę zdalną dziecka.
- W sprawach nieuwzględnionych w niniejszym regulaminie obowiązują zasady ujęte w: Statucie Szkoły, Przedmiotowych Zasadach Oceniania i przepisach zewnętrznych.